RSS

„Конкурс за кратък фантастичен разказ на името на Агоп Мелконян (2014)“ – сборник

18 Юни

konkurs-agop-melkonian-2014-ISSUE-620

Това е електронния сборник с разкази на фантастична тематика, от проведения от Сборище на трубадури конкурс на името на Агоп Мелконян. Условията на конкурса са били: огрничение до 1000 думи и жанра на разказите да е фантастика, фентъзи и всичките им разновидности. В крайна сметка организаторите и журито (толкова са много, че няма да ги изброявам) са избрали 27 автори и техните разкази, които да поместят в този електронен сборник, който можете да си изтеглите от ТУК

My Experience: Ето една инициатива, която много ми допадна. В България трябва да се правят повече такива конкурси, както този показва, явно страната ни е пълна с пишещи млади и не толкова млади хова, за чието творчество е необходима публична трибуна. Които имат нужда някой да им тикне клавиатурата или молива в ръцете и да им даде тази така нужна им творческа мотивация, за да изразят таланта си, за да ракажат историте, които иначе ще останат само в техните глави. Трубадурите им представят такава възможност, по един великолепен начин, издавайки разказите им в електронен сборник, на името на легендата в българската фантастика Агоп Мелконян. Дайте им шанс, прочете тяхното творчество, харесайте си автори и следете за други техни произведения, защото ако един автор, няма кой да го чете, той губи мотивцията си да твори. Изтеглете, прочетете и няма да съжалявате.

В сборника, наистина ще намерите от пиле мляко. Има всякакви жанрове: класическа фантастика, сериозно и хумористично фентъзи, мрачни антиутопии, постапокалипсис, киберпънк, малко хорър и … въобще няма как да не си харесате нещо. Жалко че авторите на конкурса са избрали само 27 разказа, защото тъкмо сборникът набира скорост с всеки следващ разказ и… свършва. Аз лично останах жаден за още. И така ето го и моето абсолютно субективно мнение за разказите, с което моля никой да не се съобразява. Оценявал съм ги по следните критерии: най-вече лично впечатление, оригиналност, обрати, стил на автора. Оценка 5 съм дал натези кото са ми харесали най-много.

1.Машина за истории – Яница Христова – 5/5
Първият разказ е победителя в конкурса. Заслужено е застанал на първото място. И на мен това ми е един от любимите разкази.

2.Студената планета – Петя Колева – 3/5
Много силна и дълбока история, но за мен фантастичния момент е малко изсмукан и ненужен в сюжета. Трубадурите обаче явно не мислят така и са присъдили второ място на този разказ.

3.Две минути вечност – Васил Джамбазов – 4/5
Оригинален разказ, подходящ за късометражен филм.

4.Парични потоци – Стефан Георгиев – 5/5
Хубав обрат и силно послание, дано да стигне и до вас.

5.Влак за нещастници – Владислав Иванов – 3/5
Разказът е хубав, но не успя да ме впечатли.

6.Томболата на Грейс – Мартин Дамянов – 4/5
История в стила на Стивън Кинг.

7.Да уловиш неуловимото – Флориан Пекаж – 3/5
Много се измъчих с този разказ. Три пъти го препрочитах и пак останах със смесени чувства. Страхотен стил на автора, точно в жанра който аз харесвам, обаче историята, която сякаш е вдъхновена от „Пътят на кралете“ на Брандън Сандърсън, щеше да е по разбираема, ако беше глава от мащабно епично фентъзи.

8.Призраци – Весислава Савова – 3/5
Не я разбрах много тази история, а и стила леко ме подразни.

9.Приключението на Алкалио Тиранти – Тони Михайлов – 4/5
Интересна история, макар и леко безидейна.

10.Загуба – Ана Томова – 3/5
И тази история не ме грабна, но за всеки влак си има пътници.

11.Оркска скоросмъртница – Георги Станков – 4/5
Много свежа и хумористична история, която препоръчвам.

12.Не сме сами – Милена Митева – 4/5
Оригинална история със силно послание.

13.Виртуално огледало – Александър Димитров – 3/5
Тук фантастиката ми дойде малко в повече. Споменах ли, че като цяло трудно я преглъщам…

14.Серотонин – Тео Буковски – 1/5
Този разказ не знам какво прави тук. Аз нищо не разбрах и се отегчих, ама не може всички разкази да ми харесат, нали.

15.Значи все пак мечтите се сбъдвали – Радослав Атанасов – 5/5
Този разказ ми влиза дирекно в личния топ 3 на сборника. Много дълбок, много оригинален, направо те хваща за гърлото.

16.Мишокът – Ценка Кучева – 3/5
Хубав е но според мен не покрива жанровите критерии на конкурса, за това и му давам 3

17.Художникът и фенерите – Мартина Неделчева – 1/5
Толкова абстрактно и отнесено фентъзи не мога чета. Не знам как иначе да назова жанра, в който е написана тази история, от която нищо не разбрах.

18.Изкуството да бъдем себе си – Димитър Цолов – 3/5
И тук останах със смесени чувства.

19.И смъртта ще остане без царство – Злат Торн – 2/5
Интересна атмосфера, но нищо не разбрах от историята.

20.Буквализъм – Сибин Майналовски – 5/5
За мен това е разказа, който заслужава първото място. Все пак добре, че организаторите не са му го дали, тъй като Сибин няма нужда от признание, за неговия талант. Той е един от малкото автори в сборника с поне пет издадени книги. Единаствената ми забележка към автора е заглавието на разказа. Не може думата „буквализъм“ да е заглавие на такъв шедьовър. На хайко или епитафия – да, но на разказ….

21.Джамбия на стената – Светла Дамяновска – 4/5
Много ми хареса разказа, макар и фантастичния елемент да бе доста тънак. Напомни ми Хайтов.

22.Оманя – Крум Андреев – 4/5
Много хумор и страхотен стил, но явно ограничението от 1000 думи е озаптило автора да разгърне хубаво своята история.

23.Историята на един дракон – Антон Соколов – 4/5
Млад автор със свеж поглед към класическото приказно фентъзи.

24.Старият хищник – Любомир Калудов – 4/5
Ако дочетете разказа до края ще разберете, защо е поместен в сборника, иначе оставя малко чувството за нефантастичност.

25.Кълбото – Ценка Бакърджиева – 5/5
Силен, оригинален разказ, който аз бих класирал на четвърто място.

26.Очила – Ирина Петкова – 5/5
Личният ми топ 5 се попълва с този разказ, който ми напомни малко… айде няма да казвам…

27.Гостенчета – Мирослав Моравски – 3/5
Не е по моя вкус този разказ, но му дайте шанс.

Плюсове:

  • Повечето от разказите имат много интересни и оригинални идеи.
  • Увлекателни истории.
  • Разнообразни стилове и жанрове на фантастиката и фентъзито.
  • Чете се на един дъх.

Минуси:

  • Твърде малко разкази са избрали Трубадурите, при все ограничения обем от 1000 думи.

Оценка: 4/5 Много Добра.

 

Етикети: ,

One response to “„Конкурс за кратък фантастичен разказ на името на Агоп Мелконян (2014)“ – сборник

  1. gost

    юни 18, 2014 at 8:01 pm

    Все пак това са близо 100 страници текст, които са си сериозна задача да бъдат подготвени за пред публика. Дори така изпуснахме обещания краен срок с много. Догодина може и да се пробваме за повече, но ще зависи доста от неща, които се случват зад сцената.

     

Вашият коментар

 
