RSS

„Гръмна гръм“ от Рей Бредбъри

28 Апр

Рей Бредбъри - Гръмна гръм

Анотация: Сборникът включва двадесет и два разказа. Някои от тях ще ни прозвучат познато, в други ще срещнем един нов, различен Бредбъри. Има и такива, които трудно могат да се вместят в общоприетите представи за научна фантастика. Всички разкази са различни по теми и по тоналност — някои са лирични, други иронични, тъжни, мрачни, дори зловещи. И все пак кое е общото между тях, кое ги обединява, тях, а и всички останали произведения на Рей Бредбъри? Това е онзи неповторим бредбъриевски дух, онова ярко поетично присъствие, което откроява този писател сред всички останали фантасти в света

My Experience: Класикът Рей Бредбъри до скоро ми бе напълно непознат. Дори единственото негово познато ми произведение „451° по Фаренхайт“, не го свързвах с неговото име. Сега разбирам колко много съм пропуснал. Настоящият сборник е толкова пъстър и разнообразен, че всеки читател би си намерил любим разказ. Е, имаше няколко разказа, които въобще не ми допаднаха, дори ми бяха скучни, като: „Денят, в който заваля неспирно“ и „Чудният костюм с цвят на сладолед“, но повечето разкази са много добри. Разбира се имам си и фаворити и те са: „Градът, където никой не спира“, „Гръмна гръм“, „Драконът“, „Случайно да заспиш“, „Те бяха смугли и златооки“ и „Смъртта и девойката“.

Стилът на автора:  Стилът на Бредбъри е на много високо литературно ниво, философски, завладяващ, увличащ в обстоятелствата. Без значение дали пише ужаси, фантастика или реалистични разкази в неговите произведения винаги има заложена една особена хуманна философия, която го отличава от другите автори. Бредбъри пише предимно разкази, където е силата му, но малкото му романи са истинска класика.

Плюсове:

  • Обаятелно философски стил.
  • Интересен, динамични и изпълнени с много обрати разкази.

Минуси:

  • Няма

Оценка: 4/5 Много добра.

 
2 Коментари

Posted by на април 28, 2015 in Рей Бредбъри

 

Етикети: , , , ,

2 responses to “„Гръмна гръм“ от Рей Бредбъри

  1. Lostov

    май 15, 2015 at 11:37 am

    И аз отскоро започнах да чета Бредбъри. През завършване съм на „Марсиански хрониики“. Точно като теб, бих казал, че не всички разкази ми бяха особено интересни, но за сметка на това повечето от тях съдържаха интересни теми и идеи, разказани увлекателно и любопитно. Определено ми харесва като автор.

     
    • Dodolion

      май 15, 2015 at 9:38 pm

      Освен разказите които съм отбелязал, ти препоръчвам и 100 избрани разкази от Рей Бредбари. Аз в момента ги чета разбъркано. По старите му творби като цяло са по-добри, поне това е моето наблюдение.

       

Вашият коментар

 
