RSS

„Home, sweet home!“ от Явор Цанев

27 Окт

Явор Цанев - „Home, sweet home!“

Това е сборник с разкази на русенският писател и издател Явор Цанев, които можете да си поръчате от издателство GAIANA book&art studio, като изпратите заявка на gaiana@abv.bg  или dracus@abv.bg. Сборникът е номер 6 от колекцията българска фантастика, фентъзи и хорър – „Колекция Дракус“

Анотация: Двадесет и два фантастични и фентъзи разказа, които ще Ви разходят из далечни светове или ще доведат тук, при нас, странни същества.
Минало, настояще, бъдеще и безвремие се сбират, за да разкрият приказни митове, забавни случки и кошмари, сънища и невероятни истории.
Част от разказите са заемали челни места в различни конкурси.

My Experience: Много ми беше трудно да напиша това ревю, по ред причини. Първо реших да пиша за всеки разказ по отделно, но се получи нещо от рода – „ИМЕТО НА РАЗКАЗА“ – 5/5 Великолепен разказ, „ИМЕТО НА РАЗКАЗА“ – 5/5 уникален разказ, „ИМЕТО НА РАЗКАЗА“ – 5/5 страхотен разказ и тн. Въобще свършиха ми епитетите, а те са еднакви за всички разкази. Да разказвам сюжети на разкази от по две три страници е просто безсмислено. Затова ако трябва да обобщя: Всички разкази са великолепни, уникални, изненадващи, пълни с обрати, с щипка хумор, щипа хорър, много въображение и огромна доза фантастика на световно ниво. И понеже ми писна да пиша само суперлативи за Явор Цанев и неговите произведения, защото все трябва да има някакви недостатъци, запретнах ръкави и препрочетох сборника два пъти, с цел да намеря, слабо звено, (излишни моменти, липсващи моменти, неоправдани обрати, редакторски и коректорски грешки, абе какъвто и да е недостатък). Ами не намерих. Тогава си спомних първата ми реакция, когато Явор представи сборника си на Букгакона в Паталеница преди два месеца. Първата  ми реакция беше WTF е това заглавие „Home, sweet home!“. Свършиха ли се българските заглавия? Аз лично бих се замислил преди да си купя книга на български автор със заглавие на английски. Затова отидох тогава при Явор и го попитах в прав текст – „Защо избра такова заглавия?“ Той ми отговори, че така се казва единият от разказите, харесвало му заглавието – затова. След като прочетох сборника осъзнах как това е най-подходящото заглавие, което да обобщи своето съдържание. Докато четях „Home, sweet home!“ се чувствах уютно, като у дома си. Без значение дали автора ме пренасяше на друга планета или в друг фентъзи свят, аз се чувствах на мястото си, място в което ми е приятно, удобно и не ми се иска да напускам. Защото именно това е голямото майсторство на Явор Цанев, той не само умее да пише като Бредбъри и Шекли, той умее да кара читателя да се почувства у дома си. Така че който иска да се опитва да търси кусури на творчеството на Явор Цанев, да заповяда. Аз не успях да намеря.

Плюсове:

  • Разнообразни като жанр разкази.
  • Увлекателен и поетичен стил на разказване.
  • Много обрати и изненадващи финали.

Минуси:

  • Няма.

Оценка: 5/5 Отличен.

 

Етикети: , , , , , , ,

Вашият коментар

 
